مصاحبه اقای دکتر شجاعی با کتاب جامع بانکها و موسسات مالی و اعتباری

متن مصاحبه آقای دکتر سعید شجاعی با کتاب جامع بانکها و موسسات مالی و اعتباری:

طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰۰ برنامه سوم توسعه کشور، حمایت ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستورکار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت و این صندوق‌ها با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بوجود آمدند. همچنین در آیین‌نامه اجرایی ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیری و ارتقای نظام مالی کشور نیز ایجاد و توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری مورد تاکید قرار گرفته است.

صندوق پژوهش و فناوری غیر‌دولتی توسعه­فناوری ایرانیان (سهامی خاص) پس از أخذ مجوزهای لازم در سال ۱۳۸۹، از ابتدای سال ۱۳۹۰ با سهام ۴۹% بخش دولتی (مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست‌ جمهوری) و ۵۱% بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است. سرمایه‌ ثبتی این صندوق معادل ۵۵ میلیارد ریال است که مراحل افزایش سرمایه تا حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است. مأموریت صندوق ارائه خدمات مالی و مشاوره‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نهادهای کارفرمایی مرتبط است. این خدمات شامل صدور انواع ضمانت ‌نامه‌های مورد نیاز، کارگزاری منابع مالی و وجوه اداره شده، ارائه تسهیلات در قالب عقود اسلامی، مشارکت خطرپذیر در طرح‌های دانش‌ بنیان و ارائه انواع خدمات مشاوره‌‌ای مرتبط بوده است.

برای آشنایی هر چه بیشتر با روند فعالیت‌های این صندوق به دیدار دکتر سعید شجاعی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری ایرانیان رفتیم و مصاحبه‌ای با ایشان انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
یک فرصت ویژه

تا 50درصد تخفیف در کارمزد صدور ضمانت نامه

یک فرصت ویژه

تا 50درصد تخفیف در کارمزد صدور ضمانت نامه